Először is pár idézetet szeretnék itt beilleszteni.

"Kutya kemény meló, én 2 hónapig csináltam. A főnökök kiabálnak, rendkívül feszített a munkatempó és ugyanúgy megaláznak, mint Magyarországon. A fizetés pedig minimálbér, ami csak átszámolva hangzik jól, mert idekinn ugyanúgy nem ér sokat, mint otthon. Most már a saját szakmámban dolgozom, itt emberként bánnak velem. Nem csinálnám többet ezt a fajta melót. A nyelvtudásod egy ilyen helyen nem fog fejlődni, mert a munkatársaid többsége is külföldi lesz, legtöbbjüknek szintén nem lesz jó nyelvtudása. Ajánlom, járj nyelvtanfolyamra, ha gyenge az angolod. Vannak ingyenes és olcsó nyelviskolák is. De mivel nehéz melód lesz, ezért nem valószínű, hogy lesz erőd és időd a nyelvtanulásra."

"Én nem dolgoztam kitchen porter-ként, én takarítottam. Kemény meló volt az is, de elmondom az én "életfilozófiám" ezzel kapcsolatban: Csináld 3-4 hónapig, vagy ameddig birod. Tegyél meg mindent, ne legyen rád panasz. Kapj egy jó referenciát és utána vállalhatsz könnyebb melót. Több pénzért. 3-4 hónapot az ember kibír bármilyen szar melóban, még fél lábon is. Utána meg lehet váltani. 
Még egy dolog az első hozzászólóhoz. "A fizetés pedig minimálbér, ami csak átszámolva hangzik jól, mert idekinn ugyanúgy nem ér sokat, mint otthon." 
Az ilyenektől meg tudok zavarodni, komolyan. :) Hogy érne már ugyanannyit az itteni minimálbér, mint otthon? Mit lehet otthon kezdeni 75ezer forintból? Pesten egy lakás 40ezernél kezdődik, plusz 20ezer a rezsi. Marad 15ezer kajára... Az mire elég? Jah bocs, az elmegy a BKV-ra... 
Itt 800 fontból elmegy 400 font a lakhatásra és a fele megmarad a megélhetésre. Azért ez mérföldekkel jobb, mint otthon. Meggazdagodni nem lehet belőle az tény, de akkor is jobban lehet belőle élni, mint otthon!"

Fontos, hogy ez egy szakmunkás tanulóknak való munka. Ne menj el Kitchen Porternek, ha már idősebb vagy harmincnál, harmincötnél. Nehezen fogod fizikailag bírni, és maga a környezeted is fiatal lesz. Valóban minimálbér körüli a fizetés. Te döntöd el, meg tudsz e élni ebből. Magyarországon ha diplomás vagy, és van munkád, többet tudsz keresni, és ott még a megélhetés is olcsóbb. Kalandnak mindenféleképpen nagyszerű. Ha szerencséd van, olyan érzésed lesz, mint egy kiképzőtáborban. Ha fiatal vagy, és tudod mit vállalsz, szerezhetsz olyan tapasztalatot, amelyet egy élet során tudsz majd hasznosítani. A nyelvet viszont ott soha nem fogod megtanulni, sőt, jelentős mértékben felejteni fogsz. Ez a nagy és állandó fizikai terhelésnek köszönhető, és a folyamatos stressznek.

Végül az angol nyelvtanulásról itt. Mikor én kimentem egy felsőfokú TELC-es írásbelit 67%-ra sikerült feltornáznom, míg egy évvel később, mikor abbahagytam ezt a munkát 39%-ot értem el. Azt is hozzáteszem, hogy a beszélt angol más, mint az irodalmi angol, tehát egy írásbeli vizsgateszt nem biztos, hogy minden dimenzióban pontos eredményt mutat. 

Nyilván ez a fáradságnak is köszönhető volt, de mindenféleképpen észrevehetően romlott az eredmény.

Végül egy riport az iránylondon blogról:

http://iranylondonblog.hu/tag/kitchen-porter/

Szerző: Henry S  2013.06.08. 14:13 Szólj hozzá!

Címkék: kitchenporter munka london

A bejegyzés trackback címe:

https://kitchenporter.blog.hu/api/trackback/id/tr845351115

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása